Melbourne City - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou Noten - WaarBenJij.nu Melbourne City - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou Noten - WaarBenJij.nu

Melbourne City

Door: Malou

Blijf op de hoogte en volg Malou

19 November 2012 | Australië, Melbourne

Good morning!

Het weekend is weer voorbij en dus leek me dit wel een geschikt moment om een verhaaltje te schrijven over de afgelopen week. Nadat ik vorige week mijn reisverslag had gepost, was het erg mooi weer en ik hoefde maar kort op de universiteit te zijn dus tijd om een beetje de toerist uit te hangen! Ik ben een wandeling gaan maken door de Botanische tuinen van Melbourne. Eerst kwam ik langs het monument de "shrine om remembrance" om soldaten te herdenken die gesneuveld zijn in verschillende oorlogen. Het ligt op een mooie plek en je kijkt er uit over heel de stad. Daarna ben ik het park ingelopen en heb genoten van de mooie uitzichten, planten en dieren. Vooral de Australische zwarte zwanen vond ik erg mooi!

Woensdag moesten er weer kinderen getest worden. Maarliefst 16 op een dag!! Daarna was ik supermoe en ik heb dus niks meer uitgevoerd. Dit was voorlopig de laatste testdag, pas over 10 dagen gaan we weer naar een school. Donderdag was dus mijn eerste hele dag op universiteit om aan mijn scriptie te werken. Ik moest er heel erg aan wennen en kon me slecht concentreren. Gelukkig ging het vrijdag al wat beter en had ik toch nog het idee dat ik productief was geweest. 's Avonds hebben we het weekend ingeluid met een dinner bij de Japanner en een drankje in het hostel en de kroeg. Kortom een geslaagd begin van het weekend!

Zaterdag wilde ik heel graag uitslapen, maar na zoveel dagen vroeg opstaan is dat natuurlijk niet gelukt. Om 8 uur waren mijn ogen wijd open! Ik ben dus maar opgestaan en begonnen aan een wandeling naar de Docklands, de haven in het centrum van Melbourne. Onderweg kwam ik langs het Melbourne Aquarium en omdat het best koud was besloot ik om naar binnen te gaan. Met een beetje bluf kreeg ik nog studentenkorting ook!:-) Het aquarium was niet heel erg groot, maar wel indrukwekkend omdat er zoveel dieren waren die ik nog nooit had gezien. Ze komen namelijk vooral rondom Australie voor. Toen ik weer buiten kwam scheen de zon weer lekker en dat maakte mijn wandeling een stuk aangenamer! Ik heb lekker in het zonnetje gezeten en genoten van het uitzicht op de boten. Op de terugweg kwam ik langs de Dockland Factory Outlet: een enorm winkelcentrum met outlet winkels. Daar kon ik natuurlijk niet voorbij lopen!! Uiteindelijk ben ik 1 keer helemaal verdwaald omdat het zo enorm was en heb ik lekker rondgeneusd in de winkels met behoorlijk normale prijzen. Ik heb me kunnen beheersen en alleen een nieuwe tas gekocht. Daarna moest ik snel terug naar het hostel want Sanne kwam bij mij eten! We hebben samen gekookt en lekker bijgekletst. Dat was erg gezellig en ook lekker om weer even Nederlands te praten.

Zondag was het tijd om het wat hogerop te zoeken. Samen met een jongen uit het hostel ben ik naar de Eureka Skydeck Tower gelopen. Dat is het hoogste uitkijkpunt van het zuidelijk halfrond en omdat het lekker zonnig was dachten we dat dit de perfecte dag was om naar boven te gaan. Het uitzicht was supergaaf en we konden ook veel herkenbare dingen zien zoals een toren vlakbij het het hostel. Uiteindelijk zijn we ook 'over the Edge' gegaan. Je gaat dan met een klein groepje mensen in een glazen bak. Deze bak schuift drie meter buiten de toren en dan wordt het matglas opeens doorzichtig. Je kunt dan dus ook onder je kijken wat er allemaal gebeurt omdat je min of meer naast de toren hangt. Hoewel ze proberen om het erg eng te maken was het vooral grappig en het uitzicht was prachtig. Zondagavond was een luie avond, ik was moe van het weekend en ben heel verstandig op tijd naar bed gegaan. Ik moest er namelijk ook weer vroeg uit om naar de universiteit te gaan. Het was een prima werkdag en ik heb zelfs even koffie gedronken met de professor van het lab waar ik werk. Erg gezellig!

Al met al begint het Australische leven al behoorlijk te wennen. De mensen in het hostel zijn aardig en ik voel me er prima thuis. Op de universiteit heb ik een mooie kamer en ook daar is iedereen heel aardig. En de Australische gewoonte om de hele dag lekkere koffies (het liefst met alles er op en er aan, maar minimaal cappucino) te drinken, daar kan ik ook wel aan wennen!

Groetjes!

ps, ik ben er ook in geslaagd om de rest van de foto's te uploaden:

https://plus.google.com/photos/108606287593121661025/albums/5812648891105945937
en

https://plus.google.com/photos/108606287593121661025/albums/5812662328441311233

  • 20 November 2012 - 11:14

    Emmy:

    Malou! Superrr vet :D (jaloers!) Geniet! X

  • 20 November 2012 - 22:12

    Opa Rijks:

    Eindellijk even tijd kunnen maken om je verslag te lezen. IK denk dat je al heel snel aardig gewend bent, een heel goed begin. Vooral je drive om geen tijd te verliezen vind ik erg positief.
    Ik zie dan ook vol vertrouwen het verdere verloop van je stage tegemoet.
    Vorige week is Dave even in mijn nieuwe appartement geweest. Hij vond het erg mooi net als ik.
    Hij mist je wel maar met een beetje bijvoeding zal hij het wel overleven tot je terug bent.
    geniet er maar van zoveel je kunt.

    dikke kus Opa rijks

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Malou

Actief sinds 12 Okt. 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 6275

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 15 Januari 2013

Australië

Landen bezocht: