Goodbye Melbourne! I will miss you - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou Noten - WaarBenJij.nu Goodbye Melbourne! I will miss you - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou Noten - WaarBenJij.nu

Goodbye Melbourne! I will miss you

Door: Malou

Blijf op de hoogte en volg Malou

14 December 2012 | Australië, Melbourne

Hi!

Vandaag is alweer mijn allerlaatste dag in Melbourne! De 6 weken zitten er al helemaal op en de tijd is voorbij gevlogen! Natuurlijk heb ik tijdens mijn laatste week Melbourne nog even flink genoten!
Het laatste weekend was mijn laatste kans om nog wat toeristenattracties te bezoeken. Op mijn verlanglijstje stond nog: Brighton Beach. Een strand in de wijk Brighton met een hoop gekleurde strandhuisjes er op. Er hing een foto van dit strand in het hostel en ik wilde het heel graag met eigen ogen zien. Gelukkig was het zaterdag mooi weer en had ik de kans! Het was een heerlijk strand en het was ook niet al te druk, kortom een heerlijk dagje luieren! Toen ik weer terug naar de trein liep om naar huis te gaan kreeg ik nog even een traktatie van het typische weer in Melbourne. Het was namelijk de hele dag ruim 30 graden en zonning geweest, maar plotseling stak er een koude wind (storm?) op en was het bewolkt. Binnen 5 minuten daalde de temperatuur 15 graden en ik was blij dat ik al onderweg naar huis was. Alle andere mensen die nog op het strand lagen waaiden overigens weg en tegen de tijd dat ik bij de trein was, was het strand leeg. Op mijn laatste zaterdag avond hier heb ik mijn vrienden in het hostel nog een keer op gezocht en zijn we uitgegaan in Brunswick street. Met de vele barren en clubs in deze straat een gegarandeerd succes!

Helaas was zondag deze keer geen dag om uit te slapen, want de hele familie was op skype! Natuurlijk wel erg gezellig! Ik heb weer lekker de toerist uitgehangen en ben naar de Melbourne Cricket Ground Ground gegaan. Daar mocht ik niet even rondlopen, nee ik moest wel de hele tour van 1.5 uur volgen... vooruit dan maar. De Cricket Ground is een enorm Cricket stadion, waarin natuurlijk Cricket wordt gespeeld maar de inkomsten van het stadion komen van de Australian Rules Football wedstrijden die er worden gehouden. Tijdens de tour mochten we even in de kleedkamers van de spelers kijken en de beste plekken op de tribune bezoeken (waar de spelers normaal zitten). Het was zeker interessant, maar het laatste half uurtje vond ik het toch wel zwaar! Tijd voor een flinke lunch dus! Samen met een van mijn vrienden uit het hostel ben ik pizza gaan eten op Lygon street. Een straat dicht bij mijn huidige woonplek die compleet gevuld is met italiaanse restaurants. Lovely!! Daarna hebben we nog lekker van het weer genoten in het park. De rest van de zondag was als een zondag in Nederland. Behoorlijk lui en niks doen, maar ik vond dat ik het verdiend had.

Maandag was nog nog even een belangrijke studiedag. Ik mocht namelijk op bezoek bij Victoria University. Mijn begeleider in Nederland heeft daar contacten en dus heb ik een rondleiding gekregen in het lab en mocht ik mee naar een testsessie met een kind met Cerebrale Parese. Dat was echt heel erg interessant omdat ik me in Nederland met onderzoek bezig houd dat vrijwel identiek is aan het onderzoek dat Victoria University in Melbourne doet. Dat was dus alvast een goede voorbereiding voor mijn terugkomst in Nederland.

Dinsdag, woensdag en donderdag waren nog een paar serieuze studiedagen. Ik heb mijn werk hier in Melbourne zo ver afgerond als ik kon. Natuurlijk was er ook nog tijd voor ontspanning. Tussen het leren door ben ik af en toe een uurtje in het park gaan liggen, want het was de hele week prachtig weer! En woensdag was Wine & Cheese avond in het hostel en dat kon ik natuurlijk niet missen! Aan het eind van de avond was het voor de eerste keer tijd om afscheid te nemen van mijn nieuwe vrienden in Melbourne. Een aantal mensen uit het hostel zijn van plan om rond nieuwjaar naar Sydney te gaan reizen, dus wie weet wordt er nog een reunie georganiseerd. The Mansion was in ieder geval een perfecte plek om Melbourne en het Australische leven te leren kennen! Goodbye, I will miss you!

Vanavond vertrekt mijn trein naar Sydney en dat betekent dat vandaag in het teken staat van inpakken! Ik heb een extra tas moeten kopen die ik de komende weken ga gebruiken, terwijl mijn grote koffer wordt opgeslagen. Deze reistas is helaas maar klein en ik wil natuurlijk wel heeel veel meenemen. Gelukkig had ik nog een speciale techniek uit New York achter de hand om je koffer in de pakken. Je kleren niet vouwen, maar rollen! Het scheelt tot wel 30% in ruimte!! ;-) Geleerd van de experts in het pakken van veel bagage in weinig ruimte: Sanne Meeuws & Eline Heppe. Tnx dames! Wie had gedacht dat ik het nog eens nodig zou hebben! Nadat alles was ingepakt was mocht ik nog één keer naar de universiteit. Ik had een afspraak met mijn begeleiders/collega's voor een lunch. Toen we wilden gaan bleek er een kerstborrel in het gebouw te zijn, dus we zijn de lunch begonnen met een wijntje! Om vervolgens toch maar wat te gaan eten. Het was erg gezellig om mijn bezoek aan Melbourne te evalueren en natuurlijk om de volgende trips te plannen! In ieder geval ben ik altijd welkom om terug te komen en meer onderzoek te doen aan Australian Catholic University in Melbourne. De PhD's waar ik nu mee werk hebben zelfs aangeboden om dan mijn onderzoeksassistenten te zijn. Ik vind het wel wat ;-). Nu ben ik weer terug op mijn kamertje om te poetsen en de laatste dingen op te ruimen en vanavond op naar Sydney! Ik heb geen flauw idee wanneer er weer een verhaal op deze blog zal verschijnen maar het bevat sowieso een verslag van mijn eerste surflessen!!

Voor de laatste Melbourne foto's kijk op: https://plus.google.com/photos/108606287593121661025/albums/5821647117962095937

Verder zeg ik: Dag Melbourne, tijd voor een welverdiende vakantie!!

Cheers!

  • 14 December 2012 - 08:05

    Christ:

    Heel veel plezier tijdens de vakantie. We zijn wel jaloers hoor, maar ook trots. En ik ben erg benieuwd hoe de surf lessen zullen bevallen.
    Groeten uit Budel.

  • 14 December 2012 - 08:56

    Eline:

    Heel veel succes en plezier met je reis! en tja koffers of tassen inpakken blijven een probleem he ;) haha liefs eline

  • 14 December 2012 - 13:58

    Sanne:

    Wat een verhaal weer Malou, je bent het nog niet verleerd ;) Haha, ik wist wel dat onze zucht-kreun-en steunsessies tijdens het inpakken van een tas jou ook nog eens ooit zouden overkomen. Geniet van je welverdiende vakantie en tot over 'n tijdje in het regenachtige, koude, gure (en zo kan ik nog even doorgaan...) Nederland!
    Liefs, Sanne

  • 14 December 2012 - 20:42

    Karlijn Duisers:

    Woooow malou je hebt groot gelijk ! Klinkt allemaal erg lekker! Surfze en have fun daar maar dat komt wel goed geloof ik zo haha x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Malou

Actief sinds 12 Okt. 2012
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 6278

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 15 Januari 2013

Australië

Landen bezocht: