Research @ Aussie & Weekend!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou Noten - WaarBenJij.nu Research @ Aussie & Weekend!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou Noten - WaarBenJij.nu

Research @ Aussie & Weekend!!

Door: Malou

Blijf op de hoogte en volg Malou

12 November 2012 | Australië, Melbourne

Hi!!

Tijd voor een verslag van mijn eerste en lekker drukke week in Australia!! Mijn eerste echte werkdag begon met een vrije ochtend! Dat gaf me de kans om even een wandeling te maken over de prachtige campus van Melbourne University. Er staan vooral veel mooie oude gebouwen en ik heb er samen met Sanne lekker gelunched. Daarna ben ik met mijn koffer naar het hostel gelopen waar ik voorlopig verblijf (Home @ the Mansion). Een supermooi hostel dat nog het meest op een kasteel lijkt. Ik was er precies op tijd om de straat over te steken en naar de universiteit te gaan. De universiteit waar ik studeer (Australian Catholic University) is erg nieuw en het gebouw waar ik mijn afspraak had was zelfs pas twee weken open! Ik heb een korte introductie gehad op de universiteit mocht toen de rest van de dag vrij nemen om te wennen aan het leven in Melbourne. Ik ben naar de State Library in Melbourne gegaan, een hele mooie bied die pas gerenoveerd is. Daarna heb ik nog lekker rondgedwaald (verdwaald? haha) door de enorme winkelcentra in de stad.

Mijn tweede officiele werkdag was een feestdag! De tweede dinsdag in november is namelijk Melbourne Cup Day! De hele staat heeft dan vrij omdat er een belangrijke paardenrace plaatsvindt. Ik heb natuurlijk naar de race gekeken en de rest van de dag eerst gewandeld door de Fitzroy Gardens, een groot park dichtbij het hostel. In dit park staat het oudste huisje van Australie, dat ooit gebouwd is voor Kapitein Cook. Daarna ben ik naar het Ian Potter Centre geweest, en museum voor Australische kunst. Ik vond vooral de kunst van de Aboriginals leuk, zij schilderen vooral met veel puntjes en wat strepen. Helaas begon het in de middag te regenen, dus ik ben in een treintje gestapt dat toeristen de hele dag rond rijdt in het centrum van Melbourne. Zo heb ik de stad toch een beetje kunnen verkennen.

Op woensdag was het eindelijk zover, mijn eerste echt testdag in Melbourne! Ik werd met de auto opgehaald om naar een basischool in de buitenwijken van de stad te gaan. Ik heb mijn ogen uitgekeken want iedereen woont daar in grote vrijstaande huizen met grote tuinen en heel veel ramen. Alle kinderen moeten een schooluniform aan en als ze geen hoed dragen mogen ze niet naar buiten. Dat is om zonnebrand te voorkomen. Ik vond het er erg bijzonder uitzien, maar voor de Australiers is het natuurlijk de gewoonste zaak van de wereld. Op donderdag en vrijdag moest ik ook testen op deze school. Vrijdag waren we al erg vroeg klaar dus ik had tijd om met wat mensen van het hostel naar de Victoria Market te gaan. Een enorme dagelijkse markt midden in de stad waar vlees/vis/groente/fruit voor een redelijke prijs te koop zijn. Een van de jongens uit het hostel was kok en hij heeft een superlekkere maaltijd voor ons gekookt! Met een lekker wijntje erbij was dat een super begin van het weekend! We hebben de avond afgesloten met een drankje in een bar dichtbij het hostel.

Zaterdagmorgen wat het vroeg dag, want samen met twee andere mensen uit het hostel ging ik op Road Trip!! We hadden een auto kleine auto gehuurd, maar toen we die gingen ophalen bleek dat we een hele grote luxe auto kregen omdat de kleintjes op waren. Nice!! We zijn, aan de linkerkant van de weg, naar Philip Island gereden. Een Island ongeveer een uur buiten Melbourne. Daar hebben we overdag natuurparken bezocht. We hebben veel koala's en ook wat Wallabies (kleine kangoeroes) gespot! Ook hebben we genoten van het prachtige uitzicht op het eiland. 's Avonds zijn we naar de Pinguin Parade geweest. Op dit eiland leeft de kleinste pinguinsoort die er is (ong 20cm groot). Overdag zijn ze in de zee, maar 's avonds komen ze op het land om hun jongen te voeden en de nacht door te brengen. Het was een prachtig gezicht om te zien hoe de kleine beestjes uit de zee kwamen en het land op waggelden op weg naar hun huis. Ik had er best een mee naar huis willen nemen! Helaas mochten we geen foto's maken omdat de beestjes daar niet zo goed tegen kunnen. Na dit avondtuur zijn we naar het begin van de great ocean road gereden. Daar hadden we een hostel geboekt om te slapen.

Zondag zijn we weer vroeg opgestaan en het was prachtig weer dus we hebben ontbijt op het strand gehad!! Daarna gingen we de great ocean road op, een snelweg die langs de kust van australie loopt. De eerste stop was bij Bells Beach, een strand dat beroemd is om de vele surfers. Behalve surfers was er helemaal niemand op het enorme strand! Dat was heel erg cool!! Daarna hebben we uren op de great ocean road gereden, langs prachtige kusten en door het regenwoud. In het regenwoud hebben we een korte wandeling gemaakt en onderweg zijn we nog wat koala's tegengekomen. De eindbestemming waren de twaalf apostelen. Een hele gave rostformatie aan de kust die steeds verandert door de invloed van het water. Hier hebben een poosje genoten van de zon en van het uitzicht. Daarna was het tijd om terug naar Melbourne te rijden. Dit keer over de rechte, lange snelwegen door het binneland van Australie. Het leek wel of we alleen op de wereld waren, je kon werkelijk niets anders zien dan af en toe een huisje en heeeeel veel land. Ook moesten we soms uitwijken voor een beest op slang op de weg. Het was een supergaaf eerste weekend!!

Nog een klein beetje moe ben ik gisteren weer gaan testen. Dit keer op een andere school (blauwe uniformen in plaats van rood met groen). Daarna heb ik zowaar een Aldi gevonden! Dat maakt het boodschappen doen hier wel iets gemakkelijker. Na een prima maaltijd had ik mijn eerste avond die echt vrij was en daar heb ik dus lekker van genoten.

De foto's van de eerste paar dagen staan inmiddels online!!!
https://plus.google.com/photos/108606287593121661025/albums/5810062941063945505

Helaas ben ik vandaag de kabel van mijn camera vergeten, dus de foto's van het weekend volgen snel!

Groetjes

  • 13 November 2012 - 07:53

    Monique Oor:

    Hey Malou,
    Wat een mooie verhalen allemaal zeg! Ik heb je foto's nog niet bekeken, maar als ik alles zo lees dan moeten die ook prachtig zijn. Ik hoop dat je een hele mooie tijd zult hebben daar en ons niet te veel zal gaan missen hahahaha. ik zal je verhalen en foto's zeker volgen! Spannend! en heel veel plezier!
    Gr Monique

  • 13 November 2012 - 13:05

    Christ Noten:

    Leuk verhaal, mooie foto's. We zijn allemaal erg benieuwd naar het vervolg. Bijvoorbeeld ook naar de foto van die kleine auto die jullie gehuurd hadden. Jammer dat de mini pinguïns niet op de foto wilden. Maar slangen, wallabies en koala's zijn ook al geen alledaagse beesten hier. Je zult je wel vermaken daar in australië met dat mooie weer. Hier begint het steeds meer herfst te worden. Groeten uit Budel.

  • 13 November 2012 - 23:19

    Geert:

    Zijn dat blue pinguins?

  • 14 November 2012 - 22:31

    Francisca:

    Hoi malou,
    Je bent een bofkont dat je dit mag doen, onwijs gaaf. Al die ervaringen en dan uiteraard het land verkennen.
    Wat wenst een mens zich nog meer. heel veel plezier toegewenst.
    lieve groetjes vanuit een fris Nederland ( limburg )
    Francisca

  • 14 November 2012 - 22:31

    Francisca:

    Hoi malou,
    Je bent een bofkont dat je dit mag doen, onwijs gaaf. Al die ervaringen en dan uiteraard het land verkennen.
    Wat wenst een mens zich nog meer. heel veel plezier toegewenst.
    lieve groetjes vanuit een fris Nederland ( limburg )
    Francisca

  • 15 November 2012 - 02:15

    Malou:

    @ Geert: Ja inderdaad Blue Penguins of Little Penguins :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Malou

Actief sinds 12 Okt. 2012
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 6281

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 15 Januari 2013

Australië

Landen bezocht: