Final destination: Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Malou Noten - WaarBenJij.nu Final destination: Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Malou Noten - WaarBenJij.nu

Final destination: Sydney!

Door: Malou

Blijf op de hoogte en volg Malou

14 Januari 2013 | Australië, Sydney

G'day everyone!!

Het is zover, dit is mijn allerlaatste reisverslag vanuit Aus! Na een te gekke tijd in Australie is het vanavond tijd om in te checken en in het vliegtuig richting Amsterdam te spingen! Een beetje jammer natuurlijk, want ik ben inmiddels helemaal gewend aan het klimaat en het leven in Austalie, maar ook leuk om weer terug te gaan naar huis. Voordat ik weer thuis ben eerst nog een verslag van de afgelopen week!

Na mijn eerst nacht in het hostel in Sydney (ik ga niks over het hostel schrijven behalve dat ik de hele week bang geweest ben om opgegeten te worden door een van de enorme kakkerlakken die er rondlopen, zeker weten de minst leuke hostel-ervaring in Australie) was het tijd om samen met Nicole het strand op te zoeken! Manly beach was onze bestemming. Het is een stand waar je met de Ferry naartoe gaat vanuit het centrum van Sydney en het zou een strand moeten zijn waar vooral veel locals zwemmen en surfen. Helaas was het zondag 6 januari en ruim 30 graden. Kortom het strand lag afgeladen vol met toeristen en er was een stukje van 10 meter breed waar je mocht zwemmen! We zijn dus maar een eindje terug gelopen om te zwemmen in de haven, waar het strand iets minder mooi is, maar waar je in elk geval wel kon zwemmen zonder om de 2 seconden tegen iemand aan te botsen. Toen het strand een beetje begon te vervelen zijn we naar een Duitse-bier-bar gelopen om een heerlijk witbiertje met mangolikeur te nuttigen in het zonnetje. Een prima dag voor ons mooie bruine kleurtje dus! We hebben de Ferry terug genomen en we zijn naar Pancakes on te Rocks gelopen om beroemde Australische pannenkoeken te eten als afsluiting van de dag. Heeerlijk! *zie foto's*

Maandag is het begin van de week en dus een beetje meer serious business. 's Morgens heb ik de codes van Nicole gekregen zodat ik hier in de fancy rechten bibliotheek nog een beetje kan werken, maar natuurlijk niet te veel! We zijn dus lekker gaan lunchen en op jacht gegaan naar souvenirs! Daarna zijn we naar Darling Harbour gelopen. Daar ligt een grote badeend in het water omdat het op dit moment Sydney festival is. Die moest natuurlijk even op de foto! Het was weer lekker weer dus we hebben de middag afgesloten met een duik in het zwembad :-) Plons! En omdat het Nicole haar laatste dag was zijn we 's avonds een lekkere cocktail gaan drinken in de bar van het opera house!

De volgende morgen was het dus tijd om Nicole uit te zwaaien. Het was ongeveer 43 graden dus ik heb het grootste gedeelte van de dag doorgebracht in de airco van de universiteit. Toen de temperatuur een beetje omlaag ging heb ik in het park gegeten en heb nog een rondje door de stad gelopen op zoek naar een zuchtje wind. Helaas, niet gevonden ;-).

De volgende dag begon weer met een paar uurtjes op de universiteit. Daarna ben ik naar de botanical gardens gegaan. Ik heb een mooie wandeling gemaakt door het park, en vooral genoten van het uitzicht op het Opera House en the Harbour Bridge! Daarna heeft een van de Sydney-locals die ik had ontmoet in de Blue Mountains me meegenomen om te gaan zwemmen in Gordon's Bay! Hij was er wel even vergeten bij te zeggen dat we eerst over een stel rotsen gingen klimmen om op de beste plek in de zee te kunnen duiken! Een heel avontuur voor mij dus, maar ik heb het overleefd en het was heel gaaf. Daarna hadden we zeker wel een biertje verdiend.

De volgende dag was alweer donderdag en het naar huis gaan begint nu stiekem al heel dichtbij te komen! Ik heb alvast wat souvenirs geshopt en 's avonds was het tijd om dat beroemde opera house eens van binnen te gaan bekijken!! Samen met een ander Nederlands meisje ben ik naar de dansvoorstelling Blaze gegaan in het Opera House!! Superstoere voorstelling en natuurlijk ook heel leuk om het in The Opera House te bekijken! Daarna hebben we nog wat gedronken in de opera bar en besloten om een midnight snack te doen in Pancakes on the Rocks, hoewel we deze keer maar geen pannenkoeken hebben genomen.

De volgende morgen begon met een flinke workout. Mijn koffer stond namelijk nog opgeslagen en omdat ik hem snel mee naar huis ga nemen ben ik hem maar eens op gaan halen en ik heb hem naar het hostel gesleept. Ow mijn god wat is dat ding toch zwaar, ik snap zelf haast niet hoe ik het voor elkaar krijg. Toen de koffer eindelijk in het hostel was heb ik de laatste dingen voor school gedaan op de uni en toen hoppaaaa naar het strand!! Het was namelijk mooi weer en ik moest nog een belangrijk sydney-ding doen. The Coastal Walk. Dit is een wandeling langs de kust van Sydney vanaf het beroemde Bondi beach naar Coogee beach. Een strand dat vergelijkbaar is met Bondi maar een beetje kleiner. Tijdens de wandeling is het vooral genieten van het uitzicht op de kust, en zo vaak 'uitrusten' op de prachtige stranden een baaien waar je langs loopt! Het was een heerlijke dag dus ik dacht: dat doe ik morgen weer! Helaas pindakaas was het de volgende dag behoorlijk bewolkt, maar wel redelijk warm. Ik ben de hele dag op Bondi beach gebleven en dat was prima uit te houden, maar jammer dat de zon niet meer scheen. Aan het eind van de dag was ik alsnog gefopt door de Australische zon... Hoewel ik hem de hele dag niet had gezien was ik toch nog een beetje verbrand om dat de zon hier zo krachtig is dat je zelfs verbrand na een dagje 'zonnen' in de schaduw! Het was zaterdagavond en dus tijd om het nachtleven van Sydney een beetje te verkennen. Samen met een paar nieuwe vrienden ben ik naar Kings Cross gegaan, het bekende uitgaansgebied van Sydney. We hebben op het dak van het Kings Cross hotel wat gedronken, terwijl we prima uitzicht hadden op het typische coca-cola bord waar deze plek bekend om is.

De volgende morgen was het tijd om de laatste inkopen te doen op Paddy's market. Een markt in chinatown waar de beste souvenirs te vinden zijn en om mijn koffer in te pakken. Gelukkig ging hij nog dicht. Daarna zou ik nog een laatste keer gaan zwemmen, maar helaas het regende!! Om toch een beetje van het strand te genieten heeft de vriend waarmee ik had afgesproken me meegenomen op zijn scooter om langs de kust van Sydney te rijden, helaas zonder te zwemmen. Dat was leuk, alleen het ging steeds harder regenen dus we zijn maar gaan schuilen onder het genot van een kopje thee en we zijn bij een Thai gaan eten. Dat is waarschijnlijk het eten wat ik het meest ga missen als ik weer terug ben!!

En dat was het dan, vanmorgen om 10 uur moest ik uitchecken uit het hostel. Ik had 2 (!) lockers nodig om mijn bagage op te kunnen slaan en vanavond om tien uur vertrekt mijn vliegtuig richting Dubai en daana Amsterdam. Een van mijn nieuwe vrienden brengt me met de auto naar het vliegveld, dus ik ben gered van nog meer gesjouw met mijn koffers. Ik heb echt een enorm gave, leuke, leerzame en relaxte tijd gehad in Australie. Dingen die heel veel indruk hebben gemaakt waren natuurlijk het mooie weer, Kerstmis op een wit strand en Nieuwjaar in Sydney. Ook de onderzoekservaring die ik heb opgedaan (het lijkt alweer eeuwen geleden) was heel erg gaaf! Ga ik zeker mijn voordeel mee doen als ik weer terug ben.

Als laatste dankjewel voor het volgen van mijn verhalen, het was altijd erg leuk om de reacties te lezen! Morgen ben ik weer thuis! Tot die tijd kunnen jullie nog van de laatste foto's genieten:
https://plus.google.com/photos/108606287593121661025/albums/5833088750530325697

Goodbye! X

  • 14 Januari 2013 - 09:43

    Christ:

    Hoi Malou, wederom zijn we blij je mooi verslag te lezen. Mooie tijd heb je gehad daar gehad als ik me niet vergis. Hopelijk hoef je niet te veel bij te betalen voor je bagage, want ik geloof dat er weer flink wat mee terug komt.
    Gelukkig hebben we via de verslagen en de foto's alles een beetje kunnen volgen daar down-under. Maar in het echt zal het nog veel indrukwekkender zijn geweest.
    Ongetwijfeld zijn er nog details die niet in de verslagen staan, maar die je in woord en gebaar straks in Nederland nog kan toevoegen.
    Zorg maar dat je een warme jas bij de hand hebt als je in Nederland uit het vliegtuig stapt, want dat scheelt enkele graden en wat sneeuw ten opzichte van Sydney.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Malou

Actief sinds 12 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1478
Totaal aantal bezoekers 6259

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 15 Januari 2013

Australië

Landen bezocht: