Testen in de regen & de zonnen @ St. Kilda Beach!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou Noten - WaarBenJij.nu Testen in de regen & de zonnen @ St. Kilda Beach!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou Noten - WaarBenJij.nu

Testen in de regen & de zonnen @ St. Kilda Beach!!

Door: Malou

Blijf op de hoogte en volg Malou

30 November 2012 | Australië, Melbourne

Hoi lieve volgers,

Het is alweer een poosje geleden dat ik heb geschreven en dus tijd voor een update!! De laatste keer dat ik schreef was ik een hele week aan het werk op de universiteit. Dat voelde behoorlijk als een Nederlandse week, behalve dat het weer natuurlijk veel beter is ;-). Op woensdag avond is het Cheese & Wine avond in het hostel en nadat ik die twee weken per ongeluk had gemist heb ik die woensdag voor het eerst kunnen genieten van de gratis wijn. Helaas is het geen echte wijn maar Goom, de goedkope variant op wijn. Een drank gebaseerd op wijn, maar met wat extra geheime/goedkope ingredienten. Kortom het is niet het lekkerste wat je ooit hebt geproeft, en wat erger is, je krijgt er ernome hoofdpijn van! Maargoed, daar merk je op het moment dat je het drinkt natuurlijk niks van... Het was een erg gezellig avond en donderdagmorgen viel de kater gelukkig ook wel mee. Ik had een afspraak een van mijn collega's op de unie en omdat hij thuis werkt mocht ik de sleutel van zijn kantoor lenen. Nu kan ik daar gaan werken wanneer ik wil en ook gebruik maken van de computers die er staan (zie foto's voor een impressie van het kantoor). Omdat de Australische onderzoekers vooral thuis werken ben ik over het algemeen de enige die er is.

Op vrijdag heb ik samen met wat meiden in het hostel wat gedronken. Iets te veel want toen ik de volgende morgen met Sanne had afgesproken voelde ik me nog niet helemaal 100% fit! Gelukkig hadden Sanne en ik afgesproken om naar het strand te gaan in St. Kilda, dus ik hoefde alleen maar lui te zijn! Het was heerlijk weer en daar hebben we enorm van genoten! 's Avonds hebben Sanne en ik in het hostel gegeten en zijn we in Chapel street op stap geweest. Een straat in Melbourne met alle chique clubs! Het was een hele leuke avond!

Zondag was het eindelijk tijd om voor de eerste keer hier echt uit te slapen!! Behalve wat boodschappen en een wandeling door de botanische tuinen heb ik niet veel uitgevoerd. 's Avonds was er weer een thema-avond in het hostel: Sausage sizzle! Je kunt dan gratis worsten met witbrood en uit van de bbq eten. Niet de meest gezonde maaltijd, maar wel erg gezellig!

En toen was het weer maandag! De laatste week vol met het testen van kinderen. Deze week testen we in een andere wijk van de stad en de sociale klasse van deze wijk is wat lager dan van de andere scholen. Dat heb ik ook meteen gemerkt!! De kinderen konden hun aandacht veel minder goed bij de tests houden en ze scoorden ook slechter dan ik gewend was van de andere scholen. Het was dus hard werken en als ik thuis kwam was ik elke dag helemaal gesloopt! Daar kwam nog eens bij dat ik om 6 uur uit bed moest omdat ik met de tram naar deze school moest, en de trams zijn hier niet bijzonder snel.. haha. Als je om 6 uur 's morgens gaat ontbijten is het trouwens wel lekker rustig in het hostel (lees: helemaal leeg!!).

Ondanks dat ik erg moe was, heb ik ook nog een leuk avondprogramma gehad deze week! Maandag ben ik met Sanne en haar vriendinnen naar Skyfall, de nieuwe James Bond, geweest in de IMAX bioscoop Melbourne. Deze bioscoop heeft het 3e grootste scherm van de wereld. Dat was behoorlijk indrukwekkend en de film was ook erg leuk! Dinsdag morgen heb ik de eerste echte regenbui in Melbourne meegemaakt: een enorme plensbui toen ik naar de tram liep dus ik kwam drijfnat op de school aan. Gelukkig klaarde het daarna enorm op en 's middags was het weer gewoon mooi weer! 's Avonds hebben we een filmavond gehouden in het hostel.

Woensdag ben ik samen met 'de kok' uit het hostel (hij is kok van beroep en ik laat hem zo vaak als hij maar wil voor mij koken!) naar de avondmarkt geweest. Op de avondmarkt kun je eten kopen uit alle hoeken van de wereld, klaargemaakt op de traditionele wijze. Wij hadden al gegeten dus hebben heb voor deze keer gehouden bij een heerlijke smoothie. Daarna natuurlijk weer snel naar de kaas en wijn avond in het hostel!! Helaas hakte dat om 6 uur opstaan er wel in en na drie slokken goom was ik zo moe dat ik maar ben gaan slapen.

Donderdag was de allerlaatste testdag!! Het is echt supersnel gegaan en hoewel ik het jammer vind dat het al klaar is, voelde het ook wel een beetje als een feestje. In totaal heb ik 82 kinderen testjes laten doen over motoriek, planning en inbeelding. De komende weken kan ik dus besteden aan het analyseren van al deze data. Het was die dag 40 graden met een aantal mensen uit het hostel zijn we heeeeeel snel naar het strand gegaan. Daar zijn we in het water gaan liggen en er niet meer uitgekomen voor een uur of 5. We hebben aan de boulevard van St. Kilda wat gegeten en genoten van het heerlijke weer want het bleef de hele avond ernorm warm. We hebben de avond afgesloten met een bezoek aan de pier. Ook in Melbourne komen de little penguins namelijk aan land! Op deze plek mag je ze wel (zonder flits) fotograferen en als je goed naar mijn foto's kijkt moet je wel een enkele pinguin kunnen herkennen! Vandaag is het vrijdag en ben ik weer op de universiteit, maar niet meer lang want ik ga lekker van het weekend genieten!

De foto's zijn te vinden via: https://plus.google.com/photos/108606287593121661025/albums/5816397277096660801

Groetjes uit Melbourne

  • 30 November 2012 - 08:53

    Christ Noten:

    Hoi Malou.
    Leuk om weer eens een verslag te lezen. We blijven natuurlijk erg benieuwd naar de verdere avonturen van "down-under". Je verhalen en de foto's vervelen nooit, laat maar komen.

  • 30 November 2012 - 15:22

    Melanie Schellekens:

    Hoi Malou! Oh wat leuk om je verslag te lezen! Gaaf dat je dit onderzoek daar kan doen.... Geniet maar van een dubbele zomer!!! (helemaal niet jaloers...grrrr)

  • 03 December 2012 - 02:38

    Opa Rijks:

    Voor dat ik de foto's ga bekijken mijn reactie op je nieuwe goed geschreven verslag.
    Zo te lezen heb je het aardig naar de zin daar: korte nachtrust, veel groom drinken. en kinderen interviewen en een beetje sight seeën en vooralnieuwe ervaringen opdoen. Kennelijk is Sinterklaas alleen aktief rond de greenwhich meridiaan of ben je s'avonds te moe om de schoen te zetten'.
    Als je niets in je schoen krijgt is mijn geloof in de Sint voorgoed voorbij.
    Werk zer en geniet maar lekker.
    Dikke kus
    Opa rijks

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Malou

Actief sinds 12 Okt. 2012
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 6258

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 15 Januari 2013

Australië

Landen bezocht: