Welcome to Australia! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou Noten - WaarBenJij.nu Welcome to Australia! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Malou Noten - WaarBenJij.nu

Welcome to Australia!

Door: Malou

Blijf op de hoogte en volg Malou

04 November 2012 | Australië, Melbourne

Hallo volgers in Nederland!

Afgelopen nacht ben ik na een lange reis aangekomen in Melbourne. De vluchten zijn goed verlopen en met wat gezellige medepassagiers, lekker eten en bijna geen turbulentie ging het ook best snel voorbij. De laatste 6 uur had ik zelfs drie stoelen voor mij alleen dus dat leek wel een beetje op business-class ;-). Toen het vliegtuig eenmaal in Melbourne was geland mocht ik zonder problemen door de douane en mijn koffer lag al op mij te wachten toen ik bij de bagageband aankwam. Daarna ben ik in een taxi gesprongen die mij (rijdend aan de linkerkant van de weg, best raar!) naar mijn logeeradres heeft gebracht. Ik sliep bij Sanne, mijn collega-klarinettiste bij de harmonie van Budel die toevallig in Melbourne studeert. Hoewel we veel bij te praten hadden zijn we toch maar snel gaan slapen want het was al half 5 geweest en we hadden toch het plan om een beetje vroeg op te staan.

Wonderbaarlijk genoeg is dat nog gelukt ook! Het lijkt er op dat ik de jetlag heb overgeslagen want rond 10 uur stonden we vanmorgen fris en fruitig naast ons bed. Na een licht ontbijtje zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe plek voor mij om te slapen. Bij het tweede hostel was het al raak! Vandaag hadden ze helaas geen plaats meer maar vanaf morgen verblijf ik in hostel The Mansion. Dit hostel zag er uit als een kasteel en ligt precies tegenover mijn universiteit, dus een betere nieuwe woonplaats had ik me niet kunnen wensen! Vanavond hoef ik gelukkig niet op een bankje te slapen, want Sanne vond het goed dat ik nog een nachtje langer bleef.

Omdat de zoektocht naar een nieuwe plek om te wonen zo snel verlopen was, hadden we de middag vrij om van de zon te genieten (het was echt heerlijk weer!) en Sanne heeft me de highlights van Melbourne laten zien. We hebben de hele middag gewandeld van oude monumenten, naar strakke en moderne musea, door prachtige parken, langs de rivier, en natuurlijk door de leukste winkelstraten! Echt shoppen is er nog niet van gekomen, maar dat komt vast snel. ;-) Ook de foto's volgen later, want ik heb helaas nog geen internet op mijn eigen laptop.

Vanavond hebben we lekker gegeten op het terras van een Italiaans restaurant en we hebben de avond afgesloten met nog een korte wandeling door de buurt omdat het nog zo lekker warm was. Uiteindelijk zijn we tot de conclusie gekomen dat het een erg geslaagde eerste dag was!!

Morgen is mijn eerste dag op de universiteit, dus vanavond gaan we op tijd slapen zodat ik morgenvroeg goed uitgerust op pad kan!

Groetjes,

Malou

  • 04 November 2012 - 18:35

    Christ:

    Goed om te lezen dat het allemaal zo voorspoedig gaat. We zullen vanuit budel je verhalen blijven volgen. We zijn natuurlijk erg benieuwd. Groeten en heel veel plezier.

  • 04 November 2012 - 20:33

    Paul:

    Hoi Malou, ook wij in Veldhoven blijft je volgen daar down under en we wensen je veel succes met het schrijven van je scriptie. Have fun (ook dat zal je zeker wel lukken).

  • 09 November 2012 - 22:22

    Jans:

    Hooi,

    Nou dat klinkt inderdaad als een goed begin! Ben benieuwd hoe de universiteit bevalt en naar je volgende avonturen. Geniet ervan!!

    Liefs, Jans

  • 28 November 2012 - 09:14

    Ome Geer:

    Ha Malou
    ge het wa gemist in Breda en Buul
    het was een keigoei concert op allebei de locatie`s
    hoop je gezond terug te zien in januari

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Malou

Actief sinds 12 Okt. 2012
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 6267

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 15 Januari 2013

Australië

Landen bezocht: